Kékesre LE!

Tájegység:
Mátra
Útvonal:
Parádfürdő, Sándorrét (Csevice-kút) – Rózsaszállás – Gabi halála – Sombokor – Kékes – Sas-kő – Gabi halála – Pisztrángos-tó – Parádóhuta, Méhészkert – Sándorrét

A Zöld Út Természetjárók Egyesülete nyílt gyalogtúrát hirdet 2021. szeptember 4-ére, szombatra.

Találkozó 8.30-ig Parádfürdőn, a Szent István-forrásnál.

Mindenkit szeretettel vár Pilinyi László túravezető!

Kékesre LE! túra Magyarország legmagasabb pontjára!

A túra helyszíne: Mátra-hegy, Sándor-rét és Kékestető közötti erdőterület.

A túra körtúra jellegű.

Megközelítése: személygépkocsival, vagy más járművel.

A túra időpontja: 2021.09.04. (Szombat) reggel fél kilenctől (1/2-ed 9) a visszaérkezés időpontjáig.

Táv: kb 20 km. Szint: 910 m .

Nehézsége: technikai nehézség nem található az útvonalon, közepes távolságú túra, viszonylag nagy szintemelkedéssel, ahol is a szint döntő többségét a túraútvonal első 8 km-én letudjuk. Több szakaszon erőteljes kaptatón tudunk csak haladni, illetve a Rákóczi úton kidőlt fák is nehezítik a haladást.

Ajánlott útvonal Salgótarjánból kiindulva Kisterenyén át a 23-as úton Nemti, Nádújfalu, majd onnan letérve Mátraballa, Mátraderecske, Recsk települések. Recskről beérkezve Parádra (Parádfürdő) a 24-es főút mellett, balra található MOL kút után kb 200 m távolságra nem kanyarodunk tovább Parádfürdő irányába, hanem balra letérünk a Sándor-réti erdészeti útra. Az erdészeti úton kb 2-3 km-t autózunk egészen a Szent István csevice kútig, ahonnan már behajtani tilos tábla is tiltja az autóval történő továbbhaladást. Itt kijelölt parkolóhelyen lehet a személygépkocsikat hagyni.

A másik útvonal Nemti Község után letérni Szuha-Mátralmás irányába. Szuha felső végén majd balra kell letérni a Parádsasvárra vezető erdészeti útra. A falu végétől kb másfél km-es távolságra található a Gombás-tavi üdülőtelep, egy látványos, tengerszem jellegű kis halastóval.

Az erdészeti út látványos, és hangulatos, bár a minősége kívánnivalót hagy maga után.

Beérkezve Parádsasvárra balra fordulunk, majd kb 1 km-t megtéve, szemben a Parádsasvári ötcsillagos Kastélyhotelnél és a Parádi víz palackozó helye mellett újra balra fordulunk. Innen tovább menve újra balra fordulunk – nem felhajtva a Mátra felé – beérkezünk Parád-Parádfürdőre, s a továbbiakban a leírtak szerint a Szent István csevice forrásnál hagyhatjuk a személyautónkat.

A túra útvonala:

A Szent István kúttól kiindulva egy viszonylag rövid aszfaltos utat érintve jobbra letérünk a

sárga vonal jelzésre, ahol is nemsokára meredek emelkedőn araszolunk felfelé. A Rózsaszállási vadászház irányába becsatlakozik a sárga kereszt jelzés is, majd továbbhaladva elérkezünk a Gabi halála nevű helyhez. Innen tovább haladva a Rákóczi-úton kidőlt fák kerülése és mászása közepette két kilátópontnál is megállva megtekinthetjük, hogy mennyire is meredek (nagyon) itt a Kékes északi oldala

A Sombokornál a túra legnehezebb emelkedőjén haladva nemsokára felkapaszkodunk Kékestetőre, ahol egy rövid pihenő után az országos kék sáv jelzésén folytatjuk tovább utunkat.

A Mátra egyik legszebb kilátóhelyéhez, a Sas-kőhöz teszünk egy kis kitérőt, majd innen a kék kereszten leereszkedve, újból érintve a Gabi halálát, majd a nagyon hangulatos Pisztrángos tavat is érintve a piros kereszt jelzésen folytatjuk tovább utunkat.

A Méhész-kerti elágazónál rátérünk a sárga-kereszt jelzésre, majd a sárga sáv jelzésre visszatérve bezárjuk a kört, befejezzük utunkat, s visszatérünk a kiindulópontra.

Aki még érez elég erőt magában, az megnézheti az innen kb 1,5-2 km-re található Ilona-völgyi vízesést is!

Tudnivalók:

Útközben a legközelebbi vízvételi lehetőség (forrás) a túra elején, a Szent István csevice kútnál (vastartalmú, a vas ízű a vize), továbbá Kékestetőn, illetve lefelé jövet a Pisztrángos tó mellett található, így ennek ismeretében ajánlott mindenkinek a fogyasztásához mérteni mennyiségű folyadékot hozni magával.

Mindenkit Szeretettel várva, szép időt, kellemes túrát kíván a túravezető, Pilinyi László!

Powered by iCagenda

Elérhetőségünk

Péntekenként 16:00–17:00 között vagyunk megtalálhatók a salgótarjáni József Attila Művelődési és Konferencia Központban.

Címünk: 3100 Salgótarján, Fő tér 5.

Levelezési cím: 3100 Salgótarján, Rákóczi út 36.