Tarjáni világos

Tájegység:
Mátra
Útvonal:
Gyöngyöstarjáni elágazó – Gyöngyöstarján – Bolond-kő – Világosvár – Tót-hegyes – Péterke-hegy – Nagy-rétek – Mátrakeresztes

A Zöld Út Természetjárók Egyesülete nyílt gyalogtúrát hirdet 2019. június 15-ére, szombatra.

Találkozó a gyöngyöstarjáni elágazásnál 8.45-ig.

Megközelítési lehetőség Salgótarjánból: a 6.29-kor induló vonattal Selypig utazni, majd átgyalogolni (50 m) Lőrinci Árpád úti buszmegállóig, onnét tovább a 8.00 órakor Gyöngyös felé induló busszal.

Mindenkit szeretettel vár Vincze Gábor túravezető!

A túra részletes bemutatása:

A Mátra Alföldre néző hegyeit járjuk be, a hegyvidéki túrázás minden szépségével.

Tíz évvel ezelőtt ez volt az a túra, amit először vezettem a ZÚTE túravezetőjeként. smile

A Mátraaljáról Gyöngyöstarjánon keresztül vetjük magunkat bele a hegyek világába. Aki engem ismer, már tudja, hogy nem hagyhatom túratársaim egy kis kalandozás nélkül, így rögvest elhagyjuk a jelzett utat! Meglátogatjuk a közeli Füledugó-sziklát az Ő kis tavacskájával, majd rövid kapaszkodó után a kőbányába is bepillantunk. Szőlő és gyümölcsfák ültetvényén folyamatosan emelkedve a tengerszint magasságától érjük el a szebb napokat is megélt Kis-dombi kulcsosházat. Mivel kissé „megbolondítottam” a túránk útvonalát, ismét teszünk egy kitérőt a turistaútról: a Fajzatpuszta melletti erdőben rejtőző Bolond-kő lesz következő célpontunk!

A Kekecs-lénia hűs erdejében sétálva érjük el a Disznós-kút (nem kiépített) hármas forrását. Ismét keresztezzük a „zöld csúcs” jelzést, de a Disznós-part gyönyörű szikláiért és kilátópontjáért el is hagyjuk azt! Kemény menet lesz a Világosvár csúcsáig, - szűk másfél kilométeren 210 méter szintemelkedést kell legyűrnünk – de a gyakori tájban való gyönyörködéssel (persze menetszünettel) majd lazítunk rajta! smile A hegytető muflonok kedvenc gyülekezési helye, szerencsés esetben találkozhatunk velük. Két korban is állt vár az andezitsziklák között, mára már csak csekély maradványok jelzik ezt. Tiszta időben szép körpanorámában lehet részünk, rálátással a Mátra vonulataira és az Alföld sík vidékére.

Kőmorzsalékos terepen ereszkedünk a Kopasz-hegyről (igen, így is hívják), majd újra fel… A Kunszállás vadászházához érve biztosan kitikkadunk egy kissé! Ennek enyhítésére kiváló lesz a Babik-kút vize, pláne annak, akinek fogytában van a nedű.

Még mindig van felfelé, de Mi ezt élvezzük, mert turisták vagyunk! Ugye? smile A Tót-hegyes puklija minimális kilátást engedélyez (a Kékesre), majd eldöntjük, szeretnénk-e.

A Péterke-hegy felé szép szálerdőben vezet utunk, igaz, erősen megfogyatkoztak már több helyen is az óriási bükkök és tölgyek. Helyette viszont kilátást kapunk a Mátrabércre. Megkezdjük az ereszkedést a magas régiókból, már jelentős emelkedők nem várnak ránk. A beszédes nevű Nagy-réteken közelítünk gyalogtúránk végpontja felé. A fafaragó műhelyeiről (is) híres Mátrakeresztesen fejezzük be túránkat.

Szükséges felszerelés:

túrabakancs, (igény esetén) túrabot, ivóvíz, élelem, időjárásnak megfelelő öltözék

Powered by iCagenda

Elérhetőségünk

Péntekenként 16:00–17:00 között vagyunk megtalálhatók a salgótarjáni József Attila Művelődési és Konferencia Központban.

Címünk: 3100 Salgótarján, Fő tér 5.

Levelezési cím: 3100 Salgótarján, Rákóczi út 36.