• Slideshow01

Tájegység:
Cserhát
Útvonal:
Szentkút – Remete-barlang – Betyár-barlang – Szent László-hasadék – Teknős-szikla – Vörös-haraszt – Forró-kút – Nagy-árnyék – Hencse-árok – Hencsevár – Kőszirt – Csapás-tető – Dongó –Szentkút

Szentkút környéki túra, egy kicsit másként, kalandosan, bakancsosan!

Erről a helyről általában egy laza sétálgatás, önfeledt ellazulás jut eszünkbe. Na, ez a menet most nem az lesz! smile Egy vérbeli felfedezős túrán megmutatom nektek a Nemzeti Kegyhely körüli lenyűgöző vadont! Oda megyünk, ahová másnak eszébe sem jutna… smile

Eleinte még a sétálgató kirándulókat kerülgetjük, de aztán gyorsan elbújunk előlük a föld alá. (Betyár-barlang) Megkeressük a kővé meredt óriás teknőst, majd egy izzasztó dombmenet után hűsítjük magunkat a Forró-kút vizével. Átöleljük a 300 éves öreg tölgyet, kicsit „kékezünk” megint, aztán egy szép panorámát nyújtó réthez kaptatunk fel. Leereszkedünk a Hencse-patakhoz – itt már nem lesz út –, melyet a Zagyva völgyéig követünk. Innen a Hencsevár rejtett sáncai mellett igen meredek oldalon kapaszkodhatunk fel a Kőszirthez, de hosszabb útvonalon valamivel kényelmesebben is elérhetjük. (Majd szavazunk!) Megint az OKT jelzésein járunk, de megnézzük a régi nyomvonalat is a változatosság kedvéért. Remélem, hogy sok élménnyel feltöltődve érkezünk meg a szentkúti Nagyboldogasszony Bazilikához.

A túrát ajánlom mindazoknak, akik bírják a változatos terepviszonyokat, a klasszikus sportos természetjárást, szeretik felfedezni a rejtett természeti értékeket és nem félnek ezért kicsit testileg elfáradni, de lelkileg felfrissülni! smile

Bátor túratársait szeretettel várja: Vincze Gábor túravezető! smile

Találkozó Szentkúton, a Fogadóépületnél 8.30-ig.

Lehetőleg autós csapatokat szervezzünk, de tömegközlekedéssel is megközelíthető a helyszín. Salgótarjánból a 6.40-es pesti busszal, mátraverebélyi átszálással (7.20-kor a 21-es útról) 7.29-re van érkezés. (Busz vissza: 15.00 és 17.35 óra, verebélyi átszállással.)

Powered by iCagenda

Elérhetőségünk

Péntekenként 16:00–17:00 között vagyunk megtalálhatók a salgótarjáni József Attila Művelődési és Konferencia Központban.

Címünk: 3100 Salgótarján, Fő tér 5.

Levelezési cím: 3100 Salgótarján, Rákóczi út 36.