Karancs mögül, Medves alá

Szint:
460 m
Útvonal:
Karancsberény (Sportpálya) – Pálházai-völgy – Légrády vadászház – Sátorosi átjáró – Sátoros – Bikkrét – Macskalyuki-bánya – kilátók – zöld határ – Somoskő
A Zöld Út Természetjárók Egyesülete nyílt gyalogtúrát hirdet 2023. október 8-ára, vasárnapra.

Találkozó a 9.00-kor Salgótarján autóbusz-állomásról Karancsberénybe induló busznál.

Mindenkit szeretettel vár Miheller Tibor túravezető!

A túra bemutatása:

Igazi átkelő túra, az andezit világából a bazaltéba.

Megtapasztalhatjuk, hogy nincsenek távolságok, csak határtalan határok…

A 9.00-ás busszal indulunk Salgótarjánból, 9.25-kor érkezünk Karancsberénybe. A sportpályától indulunk, a templomot érintve térünk rá a piros jelzésre, hogy a Pálházai-völgyön keresztül érjük el a „Kádár bunkert” és a Légrády vadászházat. Innét a zöld négyzet jelzésen haladunk a Sátorosi-átjáróig. A határon átkelve ereszkedünk le Sátorosba, a horgásztóhoz. Igény esetén rövid kitérőt teszünk Bikkréten a „Teraszosba”. A Macskalyuki-kőbányához a piros sávon megyünk, nem hagyjuk ki a kilátókat sem. A régi határőrsnél jutunk vissza a magyar oldalra, a túra Somoskőn ér véget.

Powered by iCagenda

Elérhetőségünk

Péntekenként 16:00–17:00 között vagyunk megtalálhatók a salgótarjáni József Attila Művelődési és Konferencia Központban.

Címünk: 3100 Salgótarján, Fő tér 5.

Levelezési cím: 3100 Salgótarján, Rákóczi út 36.